Reklamációs szabályzat
Az internetes áruház https://www.melgo.hu/
1. Általános rendelkezések
1.1. Ez a reklamációs szabályzat a hatályos törvény 40/1964 Zb., Polgári Törvénykönyv szerint lett kiadva (a továbbiakban „Polgári Törvénykönyv“), a módosított hatályos 250/2007 Z. z. számú törvény szerint a fogyasztóvédelemről (a továbbiakban „Fogyasztóvédelmi Törvény“), a fogyasztóvédelmi törvény 102/2014 Z. z. módosított változata szerint a távollévők közötti szerződések keretében vagy az Eladó üzleti helyiségein kívül kötött szerződések keretében a termékek vagy szolgáltatások eladására vonatkozóan, valamint a hatályos 22/2004 Z. z. sz. törvény szerint az elektronikus kereskedelemről. És szabályozza a jogviszonyt az Eladó között, amely:
1.2. Az eladó egy társaság
Cégnév: Melgo s.r.o.
Cég székhelye: Veľká okružná 1309/17 010 01 Žilina, Szlovákia
AN: 2122079762
EU-AN: SK2122079762
Bankszámla: SK1483300000002403115477
Az eladó ÁFA fizető /hozzáadottérték-adó/
(a továbbiakban „Eladó“) és minden olyan személy, aki Vevőként lép fel az Eladó Webhelyén kínált áru vagy szolgáltatás tekintetében, és amely a Webhelyen közzétett Általános Szerződési Feltételek, jelen Reklamációs Szabályzat és a fogyasztót meghatározó vonatkozó törvények, a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai értelmében lép fel, különösen: A 102/2014 Z. z. számú törvény a fogyasztóvédelemről az áruk vagy szolgáltatások eladása vagy a távollévők közötti szerződések keretében vagy az Eladó üzleti helyiségein kívül kötött szerződések keretében, módosított változata, a 250/2007 Z.z., módosított Fogyasztóvédelmi Törvé... Váltakozásai.
1.3. Az Eladó email- és telefonos kapcsolattartási lehetősége:
Email: info@melgo.hu
Tel. sz.: +421951229439
1.4. Az írásbeli dokumentumok, reklamációk, visszavonások elküldésére szolgáló cím:
Melgo s.r.o., Raková 4112, 023 51 Raková, Szlovákia
1.5. Ez a Reklamációs Szabályzat szabályozza a Vevő jogait és kötelezettségeit, aki fogyasztó, amikor hibás áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos jogokat érvényesít a távollevők között kötött szerződés alapján az Eladó elektronikus kereskedelme révén https://www.melgo.hu/
1.6. A Vevő minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki megrendelést küldött el az Eladó Webhelyének elektronikus megrendelőlapja segítségével vagy más távoli kommunikációs eszközökkel.
1.7. A fogyasztó a Vevő, aki természetes személy, és aki az Eladó Webhelyén történő vásárláskor nem üzleti tevékenységének keretében jár el.
1.8. Ez a reklamációs szabályzat szabályozza a fogyasztói Vevők és az Eladó közötti jogviszonyokat. Az e szabályzat 4.12. pontjában (Eladó nyilatkozata a jótállási időről abban az esetben, ha a Vevő nem fogyasztóként jár el) említett kivételekkel.
1.9. A termékek (továbbiakban „Dolgok“) termékek és szolgáltatások, amelyek eladásra szántak és az Eladó Webhelyén közzétettek.
1.10 A Tovar kifejezés az elektronikusan nem hordozókon biztosított elektronikus tartalmat is magába foglalja.
II. Hivatkozások
2.1. Az Eladó felelősségével kapcsolatos hibás áruk vagy szolgáltatások tekintetében az általános rendelkezéseken kívül a törvény 40/1964 Zb., módosított Polgári Törvénykönyv, különösen a törvény 102/2014 Z. z. a fogyasztóvédelemről, az áruk értékesítésére vagy szolgáltatásnyújtására távollevők között kötött szerződés alapján vagy az Eladó üzleti helyiségein kívül kötött szerződés alapján, valamint a törvény 250/2007 Z.z., módosított Fogyasztóvédelmi Törvény szerint azokat a különleges rendelkezéseket is alkalmazni kell, amelyek megva... így fizikai személyek tekintetében / nem fogyasztónak tekinthető személyek / (a 4.12. pont említett kivételekkel fogyasztói pozíció hiányában).
2.2. A felelősséggel kapcsolatos hibákért való jogok alapján a Vevő, aki jogi személy vagy üzleti tevékenységgel rendelkező természetes személy, és nem fogyasztóként jár el, az őket a törvény 513/1991 Zb.-nak megfelelően irányadó Obchodný zákonník. A 4.12. pont említett kivételekkel fogyasztói pozíció hiányában.
2.3. A 102/2014 Z.z. törvény 3. § (1) bekezdésének n) pontja szerint az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy nincsenek különösebb vonatkozó magatartási kódexek, amelyek betartására az eladó kötelezettséget vállalt, míg a magatartási kódex alatt olyan megállapodást vagy szabályok összességét értjük, amely meghatározza az eladó magatartását, amely kötelezte magát e magatartási kódex betartására egy vagy több sajátos kereskedelmi gyakorlattal vagy iparággal kapcsolatban, ha ezt a törvény, más jogszabály vagy közjogi hatóság intézkedése nem í... vállalás módja és hogy a fogyasztó hogyan érheti el, vagy ismerheti meg tartalmát.
III. Az Eladó felelőssége
3.1. Az Eladó köteles átadnia dolgot (terméket) vagy szolgáltatást az érvényes szerződés szerint, tehát a szükséges minőségben, mennyiségben, hiba nélkül (faktikus és jogi).
3.2. Az Eladó felel azokért a hibákért, amelyek a termék vagy szolgáltatás átvételekor jelen voltak. A használt termékek kivételével az Eladó felel azokért a hibákért, amelyek az átvétel után, a jótállási időn belül bekövetkeznek (garancia). Az Eladó azt javasolja a Vevőnek, hogy a termékek vagy szolgáltatások hibáit haladéktalanul igényelje az Eladónál. A használt termékek esetében az Eladó nem felelős a használat vagy kopás miatt felmerülő hibákért. A leértékelt termékek esetében az Eladó nem felel azért a hibáért, amelyek miat... árat.
3.3. Az Eladó nem felelős a Vevő által helytelenül végrehajtott használat vagy a nem tervezett célra való felhasználás miatti hibákért
3.4. A Vevő jogosult megvizsgálni a terméket vagy szolgáltatást átvétel előtt.
IV. Jótállási idő
4.1. A jótállási idő 24 hónap. A jótállási idő használt termékek esetén 12 hónap. A jótállási idő az átvételtől kezdődik, akár termékről, akár szolgáltatásról legyen szó.
4.2. Amennyiben nem gyorsan romló termékekről vagy használt termékekről van szó, az Eladó felel a jótállási idő alatt bekövetkező hibákért (garancia). A jótállási idő 24 hónap. Amennyiben a termék, csomagolása vagy a hozzá csatolt útmutató használati határidőt tartalmaz, a jótállási idő nem ér véget ennek a határidőnek a lejárta előtt.
4.3. Amennyiben használt termékről van szó, a Vevő és az Eladó megállapodhatnak egy rövidebb jótállási időben, de nem rövidebb, mint 12 hónap.
4.4. A jogszabályok külön rendelkezése alapján hosszabb, mint 24 hónapos jótállási idő áll rendelkezésre azoknál a dolgoknál, amelyek használata hosszabb időre szánt. A 24 hónapot meghaladó jótállási idő csak az adott termék egy bizonyos részére vonatkozik.
4.5. A Vevő kérésére az Eladó köteles írásos formában (garancialevél) biztosítani a garanciát. Ha a dolog természete lehetővé teszi, elegendő lehet az eladási bizonylat kiadása a garancialevél helyett.
4.6. Az Eladó garanciát vállalhat, amely meghaladja a jelen törvényben meghatározott garanciát a Vevő számára kiadott garancialevél vagy reklám alapján. Az Eladó a garancialevélben meghatározza a garancia feltételeit és mértékét.
4.7. A jótállási idő abban a pillanatban kezdődik, amikor a Vevő átveszi a terméket. Ha a terméket az Eladótól eltérő vállalkozó üzemeli be, a jótállási idő csak az üzembe helyezéstől kezdődik, ha a Vevő az átvételtől számított három héten belül az üzembe helyezést megrendelte, és a szükséges közreműködést időben biztosította.
4.8. Új termék cseréje esetén a jótállási idő újra kezdődik a termék átvételétől.
4.9. Amennyiben a termék egy részének cseréje következik be, ahol ez a termék jellege alapján lehetséges, a jótállási idő az érintett rész átvételétől újra kezdődik. Ugyanez vonatkozik a jótállással rendelkező termékrész esetleges cseréjére.
4.10. A jótállási idő alatt felmerült hibákért való jogok megszűnnek, ha nem érvényesítették azokat a jótállási időn belül.
4.11. A jótállási idő meghosszabbodik a reklamált termék árucikk fennállásának időtartamával. Az árucikk hibákért való felelősségből származó jogok, amelyekért a jótállási idő alatt felelősséggel tartoznak, megszűnnek, ha nem érvényesítették őket a jótállási időn belül.
4.12. Hivatkozásként a törvény 513/1991 Zb. 429. § (2) bekezdésével összhangban, az Eladó kijelenti, hogy a jótállási idő hosszúsága az üzleti kapcsolatokban az Eladó és a fogyasztói pozícióban nem szereplő Vevő között, az Eladó 12 hónapos időtartamra vállalja a jótállást az áru minőségére. A jótállási idő a jelen Reklamációs Szabályzat IV. cikkelyének 4.1. pontjának megfelelően kezdődik.
V. A Garancia érvényesítésének folyamata (Reklamáció)
5.1. A Vevő jogosult közvetlenül az alábbi címre érvényesíteni a hibás áru vagy szolgáltatás miatti reklamáció igényét:
Melgo s.r.o., Raková 4112, 023 51 Raková, Szlovákia
A Vevő köteles személyesen érvényesíteni a reklamációt az Eladó bármely fiókjában, ahol a reklamáció természetének megfelelően lehetséges azt elintézni, vagy az Eladó székhelyén, vagy harmadik személyek közreműködésével, például szállítási cégekkel, csomagküldő cégekkel, Szlovák Posta stb. Az Eladó javasolja a Vevőnek a reklamáció benyújtása érdekében e online reklamációs űrlap vagy a reklamációs űrlap papíralapú változata. Töltse le az űrlapot itt.
Amennyiben a Vevő nem személyesen érvényesíti a reklamációt, az Eladó javasolja, hogy a terméket a hiba részletes leírásával és az Eladótól való vásárlást igazoló dokumentummal (pl. a termék megvásárlásáról szóló bizonylattal) küldje el az Eladónak, hogy a reklamációs folyamat gyorsítását segítse.
5.1.1. A Vevő ajánlott módon küldheti vissza a terméket a reklamáció során. Az Eladó azt javasolja azt, hogy a terméket ajánlott levél formájában küldje el, nem csomagküldő utánvétes formában, mivel az Eladó nem fogja átvenni but oda vissza küldeni.
5.1.2. Az Eladó köteles a reklamáció benyújtásakor igazolást kiadni a fogyasztónak. Ha a reklamáció távközlési eszköz útján kerül benyújtásra, az Eladó köteles a reklamáció benyújtásáról szóló igazolást azonnal kézbesíteni a fogyasztónak; ha nem lehetséges azonnal visszaadni, akkor meg kell tennie késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció elintézése érdekében kiadott dokumentummal együtt; a reklamáció benyújtásáról szóló igazolást nem kell benyújtani, ha a fogyasztónak lehetősége van más módszerrel igazolni a reklamáció benyújtását.
5.3. Az Eladó köteles a reklamáció elintézésének módját meghatározni a 250/2007 Z. z. törvény § 2 m) bekezdés szerint, módosítva (reklamáció elintézésén a hiba kijavításával, a termék cseréjével, a termék árának visszatérítésével, a termék árához viszonyított kedvezmény fizetésével, a teljesítés átvételére szóló írásbeli felszólítással vagy annak indokolt megtagadásával történő tiltakozás értendő) azonnal, bonyolult esetekben legkésőbb a reklamáció benyújtását követő három munkanapon belül, indokolt esetekben, különösen ha összetett műszaki állapotfelmérés szükséges, legfeljebb a reklamáció benyújtását követő 30 napig. A reklamáció elintézési módjának meghatározása után haladéktalanul kell elintézni, indokolt esetekben később is el lehet intézni; a reklamáció elintézése kevesebb mint 30 nap alatt kell történnie a reklamáció benyújtásától. Ha az Eladó a reklamáció tárgyának átvételéről később vesz tudomást, mint a reklamáció benyújtásának napja, akkor a hiba kijavításának határideje ettől az időponttól kezdődik; legkésőbb azonban attól a pillanattól kezdve, amikor az eladó nem hajlandó átvenni őt. A reklamáció elintézési határidejének lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.
5.2. A reklamáció elintézése nem érinti a fogyasztó jogát a kárpótlásra a különleges rendelkezés szerint.
5.4. Ha a fogyasztó az áru reklamációját az első 12 hónap során érvényesítette, az eladó csak szakmai értékelés alapján utasíthatja el; függetlenül a szakmai értékelés eredményétől azonban a fogyasztót nem terhelheti a szakmai értékelés költsége, sem más költségek, amelyek az értékelés során keletkeztek. Az eladó köteles a fogyasztónak a reklamáció elutasítását igazoló szakmai értékelés másolatát legfeljebb 14 nappal a reklamáció elintézés után megadni.
5.5. Ha a fogyasztó a 12 hónapon túli reklamációt nyújtja be, és az eladó elutasítja azt, a személy kijelentette, amelyik elintézte a reklamációt, meg kell adnia, hogy a fogyasztó kinek küldheti el a terméket szakmai értékelésre. Ha a termék szakmai értékelés céljából kerül a kijelölt személyhez, a szakmai értékelés költségét, valamint minden ehhez kapcsolódó célszerűen felmerült költséget az eladó viseli függetlenül a szakmai értékelés eredményétől. Amennyiben a fogyasztó szakmai értékelésben bizonyítja az eladó felelősségét a h... A reklamáció újbóli érvényesítése során a garancia idő nem folyik. Az eladó köteles visszatéríteni a fogyasztónak a reklamáció újbóli érvényesítésétől számított 14 napon belül a szakmai értékelés során felmerült összes költséget, valamint a kapcsolódó célszerű költségeket. Az újonnan érvényesített reklamáció nem utasítható el.
5.6. A fogyasztónak joga van a szükséges költségek megtérítésére (különösen a postaköltségre, amelyet az általa elküldött reklamált áruk tekintetében fizetett), amelyet az árukban és szolgáltatásokban keletkezett jogosult jogok érvényesítése során fizetett. Amennyiben a fogyasztó a szerződéstől a hibák miatt lép vissza a termék vagy szolgáltatás miatt, akkor a fogyasztónak szintén joga van a megtérítési költségek fedezésére.
5.7. Az értékelés követelményei a jelen cikkben 5.4. pont szerint:
A szakmai értékelés tartalmaznia kell:
- a) Az értékelést végző személy azonosítása,
- b) Az értékelés által alávetett termék pontos azonosítása,
- c) Az állapot leírása,
- d) Az értékelés eredménye,
- e) A szakmai értékelés dátuma.
5.8. Amennyiben a termék jellege lehetővé teszi, a fogyasztó átadja a terméket az Eladónak (kijelölt személy) a reklamáció érvényesítése során. Ha a termék az áru jellegéből adódóan nem adható át az Eladónak (kijelölt személy), a fogyasztó igényelheti, hogy a hiba törlését ott végezzék el, ahol a termék található, vagy egyeztethet szállítási módot az Eladóval (kijelölt személy).
5.9. Az időszak a hiba miatti jogok érvényesítésétől az időszak, amikor a Vevő visszavette a terméket, nem számít bele a jótállási időbe. Az Eladó köteles igazolást adni a Vevőnek a jog érvényesítés időpontjáról, valamint az elvégzett javításról és annak időtartamáról.
VI. A Vevő jogai a hibajogi felelősség érvényesítése során
6.1. Ha a hibát ki lehet javítani, a Vevő jogosult arra, hogy az ingyenesen, késedelem nélkül és helyesen legyen kijavítva. Az Eladó köteles a hibát késedelem nélkül kijavítani.
6.2. A Vevő a hiba kijavítása helyett kérheti a dolog cseréjét, vagy ha a hiba csak a dolog részére terjed ki, akkor a rész cseréjét kérheti, feltéve, ha ez az Eladóra nézve nem okoz aránytalan költségeket az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest.
6.3. Az Eladó a hiba kijavítása helyett mindig kicserélheti az hibás dolgot hibátlanra, ha ez a Vevőnek nem okoz jelentős nehézséget.
6.4. Ha rosszabb a helyzet, az adott hiba nem távolítható el, valamint akadályozza a dolgon keresztül normálisan használhatja a Vevő, akkor a Vevő jogosult a dolog cseréjére, vagy a szerződéstől való visszalépésre. Ezek a jogok megilletik a Vevőt, ha ugyanakkor kijavítható hibák révén a hiba a javítás után ismét megjelenik, vagy egy vagy több hibák miatt a dolog nem használható megfelelően.
6.5. Ha az hiba más eltávolíthatatlan hibákhoz kapcsolódik van, a Vevő jogosult megfelelő engedményre a dolog árából.
VII. Záró rendelkezések
7.1. Ez a Reklamációs Szabályzat az Eladó Webhelyén közzétett Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Irányelvek szerves részét képezik. Ezek a dokumentumok – Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelmi Irányelvek az Eladó doménéiről érhetők el.
7.2. Reklamációs Szabályzat változása esetén a Vevő és az Eladó közötti viszony a Vevő és az Eladó közötti vásárlási és döntési szerződés alapján szabályozott, érvényes és érvényes a szerződés megkötésekor, amíg megállapodás nem zárul le.
7.3. Ez Reklamációs Szabályzat érvényes és hatályos az Eladó Webhelyén történő közzététel után, 2025.2.01.